Про проблеми якості при відновленні картриджа Canon 728 та його аналогів (HP CE278А, HP CE285A та ін.)
Картриджі, про які йде мова, стали популярними досить давно. Важко знайти майстра-заправника, який би не працював з ними. До особливостей конструкції звикли, а звичний отвір з пробкою для заправки вже ніхто не намагається відшукати - картридж за задумом одноразовий. Саме це й веде до кількох проблем, з якими стикається більшість користувачів.
Розберемо ці проблеми по порядку.
1. Світлий друк після заправки. Нагадаємо, що виробник оригінальних картриджів не планував повторне їх використання. Тому просто замінити оригінальний хімічний тонер на сумісний (найчастіше механічний) недостатньо, потрібна також заміна фотобарабана. Практично всі, хто намагається зекономити на такій заміні, бувають розчаровані результатом. Причина не в «поганому» або «хорошому» тонері, а в роботі пари тонер-фотобарабан.
Прийнято ділити фотобарабани по чутливості (здатності передавати контрастні зображення) на чутливі - «гарячі» і менш чутливі - «холодні». Оригінальний фотобарабан в даному випадку добре працює тільки перший ресурс і з «рідним» тонером. Ті фотобарабани, які пропонують постачальники сумісних ЗІП, нерідко можуть витримати кілька циклів заправки і бувають «гарячими», дають більш щільне зображення. Пропонуючи сумісні витратні матеріали PATRON дуже важливо пропонувати не окремий набір, а вже готове рішення - комбінацію оптимальних складових.
2. Важливо також пам'ятати, що для механічно виготовленого тонера характерний ефект «сортінгу». Це означає, що дрібні частинки переносяться на вали і залишають картридж першими. Чим дрібніші частинки - тим тонший, світліший їхній шар на папері. Тому перші відбитки зазвичай світліші, а через кілька десятків копій ситуація змінюється. Більші частинки забезпечать щільний друк, копія «потемнішає». Тому не поспішайте судити про якість роботи відновленого картриджа по одній-двох перших копіях. Необхідна невелика «обкатка». Адже тонер, яким Ви заправили бункер, виготовлений механічним способом. Втім, у продажу є поліпшені сорти тонера, зі спеціальною обробкою частинок. Такий тонер наближається за своїми властивостями до хімічно виготовленого. Його частинки мають округлену форму, підвищену «текучість». Йдеться про ТОНЕР HP LJ P1505 Polymer ФЛАКОН 110 г PATRON та ТОНЕР HP LJ P1005 Polymer ФЛАКОН 85 г PATRON.
3. Для щільної, рівномірної заливки дуже важливий хороший стан блоку проявки - це аксіома. Кільця-бушинги (втулки) оболонки магнітного вала не мають бути зношені, інакше буде люфт, биття валу і як результат - хвилі на відбитку, на півтонах. Зрозуміло, вал проявлення (в даному випадку оболонка магнітного вала) та дозуюче лезо не повинні мати пошкоджень і забруднень. Про те, чим їх краще всього мити і протирати - «сервісники» роками сперечаються на форумах. Ми торкнемося лише питання «як протирати», це досить важливо. Поверхня оболонки магнітного вала виглядає шорсткою, зернистою. Це не випадковість, а елемент технології:
Виступи й заглиблення призначені, щоб зачіплювати частинки тонера при обертанні вала, залучати їх до руху. При цьому тонер додатково електризується за рахунок тертя - цей ефект називається трібоелектрізацією. Завдання вала проявлення (магнітного в тому числі) - утворити на валу кисть з носія з тонером для подальшого контакту з поверхнею фотобарабана. На стертих, «лисих» ділянках оболонки магнітного валу будуть пропуски в цій кисті, «бороді», як ще її іноді називають. А значить - і повторювані світлі плями або смуги на відбитку. Дуже важливий момент - протирати оболонку потрібно завжди рухом в одну сторону, як при заточуванні леза. Тоді профіль буде приблизно таким:
Якщо ж рухати рукою з ганчір'ям в обидві сторони, вершина стане округленою і не зможе зачепити достатньо частинок тонера, змусити їх наелектризуватися й утворити густу кисть. Буде щось на кшталт:
Ще краще - не протирати оболонку взагалі, використовувати станції очистки із застосуванням стисненого повітря. Компанія «В. М.» застосовує саме такі станції на власному виробництві і в мережі своїх сервісних підрозділів «Патрон Сервіс»
З питань, порушених у статті, можна отримати консультацію в нашій службі підтримки користувачів.
Удачі Вам в роботі по заправках та відновленню, доброзичливих клієнтів!
Станіслав Комухаєв